Євробачення і політика

Щороку, після голосування країн-учасниць пісенного конкурсу  Євробачення починається запекла дискусія  - чи впливає політика на результати.  Безумовно, конкурс Євробачення не створювався як політичний інструмент, але він таким став. Це абсолютно прогнозована і природна ситуація. Політика використовує в своїх інтересах всі процеси, явища, події, які мають властивість формувати  суспільну думку.

 Для кожної країни-учасниці конкурсу  така багатомільйонна аудиторія – це шанс донести свою думку. В одних країн такої потреби немає, а в інших є.  Приміром, молоді демократії та країни з триваючими кривавими конфліктами  використовують  сцену Євробачення  як майданчик для спілкування з європейцями через екрани телевізорів. 

Крім того,  багато країн використовує Євробачення для популяризації власної ідентичності та культури – і це теж політика. Західноєвропейські країни часто використовують Євробачення для поширення своїх цінностей і в тому також є політика.  

Чи є політикою голосування глядачів? Так, глядачі є суб’єктами політики кожен в своїй державі, і їхнє голосування може відображати суспільні настрої щодо тієї чи іншої країни-учасниці. Це завжди добре видно по голосуванню пострадянських країн та країн колишньої Югославії. 

Тому не варто соромитись і  пошепки говорити про вплив політики на конкурс. Вплив, безумовно, є. Але не варто його переоцінювати. Євробачення все ж таки не є продуктом прямого політичного замовлення і має на меті розвиток масової музичної культури.