Дві неприпустимі помилки у звільненні патрульних за сепаратистські дописи

На сайті МВС з’явилась інформація про звільнення чотирьох поліцейських, які у своїх облікових записах у соціальних мережах свідомо розміщували інформацію сепаратистського змісту. Стосовно ще п’яти патрульних проводиться додаткова службова перевірка. Якщо сприймати українську політику як шоу, то це, справді, непоганий номер. Якщо ж підходити до справи професійно, то такий «перфоманс» завдав непоправної шкоди внутрішній безпеці поліції, а отже і протидії злочинності.

По-перше, перевірка кандидата на будь-яку посаду в поліції повинна включати перевірку  через інтернет. Ми ж у ХХІ столітті живемо. Молоді люди, у переважній більшості, активні користувачі соціальних мереж, з яких можна встановити дуже багато інформації про людину. Крім того, в мережі є чимало іншої інформації про особу, яка дасть можливість перевірити не  лише бекграунд, але й чесніть. Те, що факт сепаратистських дописів став відомий  після того, як здобувачі були зараховані на службу, говорить про відсутність професійного ґрунтовного підходу до відбору людей в поліцію.  Адже «гуглять» сьогодні навіть кандидатів на некваліфіковану працю.

Друга помилка полягає в тому, що процесу звільнення надали публічності.  Після такого розголосу всі, хто насправді сповідує сепаратистські погляди, наведуть лад на своїх сторінках та акаунтах, і поліція просто втратить цінне джерело інформації для подальшої перевірки майбутніх кадрів. Таким чином, послабивши власну внутрішню безпеку. Страшно  уявити, як поліція буде забезпечувати безпеку громадян, якщо вона про свою не дбає.

Тож, як потрібно було перевіряти та звільняти? Тихо. Бо через публічність, така "зброя" спрацьовує лише один раз. 

На сайті  МВС значиться, що «працівники поліції здійснювали поширення антидержавницьких публікацій». Як пояснили самі патрульні,  інформацію вони отримували  з джерел сепаратистського спрямування. В зв’язку з чим цікава подальша доля цих патрульних. Адже Кримінальний кодекс України передбачає відповідальність за заклики до сепаратизму та розповсюдження матеріалів із закликами  до вчинення таких дій (ст. 110 «Посягання на територіальну цілісність і недоторканість України»). А вчинення цього злочину представником влади є обтяжуючою обставиною.