Пастка мирних ініціатив та мирних планів

Стан війни неминуче провокує суспільство на пошук шляхів її припинення. І попри те, що схема війни очевидна – є агресор, є вторгнення на територію суверенної держави, є окупація – рецепти припинення війни продукуються як сюжети в Голівуді.Насправді ж, сценарії завершення війни написані іншими війнами задовго до нашої.

Якщо узагальнити, то в нашій ситуації їх вийде лише два. Перший: Україна повертає контроль над своїми кордонами станом на 2013 рік. Другий: у результаті війни втрачає території.

Другий варіант може мати різні форми – наприклад, Крим і "молоді республіки" відійдуть під юрисдикцію агресора; або Крим залишиться агресору, а ОРДЛО будуть мати особливий статус, формально перебуваючи в складі України. Але в будь-якому випадку це – втрата територій. Тобто програш для України.

Фатальна обережність України та її наслідки у справі збитого МН17

Українська правда від 04.10.2016  Днями були оприлюднені результати першого етапу розслідування катастрофи малайзійського Боїнга над Донбасом у липні 2014 року.

Результати першого етапу розслідування

Висновки міжнародної спільної слідчої групи виявились напрочуд обережними, незважаючи на те, що винна сторона здається такою очевидною. Згідно з зазначеними висновками встановлено лише те, якою зброєю збили літака, звідки привезено зброю і звідки саме вівся вогонь.   Що ж до безпосередніх винуватців злочину – їх не було названо.

Є лише список підозрюваних зі 100 осіб, але його не розголошують, і обвинувачення їм планують висунути не раніше 2017 року.

Фальшива люстрація

Українська правда від 14.06.2016

На розгляді Конституційного суду нині знаходиться подання щодо неконституційності окремих положень люстраційного закону "Про очищення влади". В очікуванні рішення КС народні депутати наввипередки залякують зупинкою люстрації та народними протестами.

Дуже просто маніпулювати думкою суспільства, яке не читало текст закону. А відповідь на питання "хто провалив люстрацію" як раз знаходиться в самому законі. Чи можлива за діючим законом люстрація?

Якщо його уважно прочитати, то стає очевидно, що люстрація за нинішнім законом просто неможлива.

Подвійне громадянство – чи переважать національні інтереси України?

В Україні дедалі частіше вибухають скандали з приводу подвійного громадянства чиновників, олігархів, відомих і не дуже політиків. Майстри популізму збурюють суспільство вимогами про покарання таких осіб і навіть позбавлення їх громадянства України. При цьому свідомо замовчують, що вітчизняне законодавство не дозволяє реалізувати ні перше, ні друге. Але парламент не ризикує внести зміни до законодавства України, щоб з популізму перейти у практичну площину.

Спецконфіскація: черговий трюк чи юридичне невігластво законотворців?

"Рада прийняла закон по спецконфіскацію" – такими заголовками днями майоріли ЗМІ.За що ж насправді проголосували депутати? За зміни до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів – а не за той законопроект, який містив конкретні прізвища одіозних чиновників, майно яких планували конфіскувати. Зміни, що пояснюють сутність спецконфіскації, тобто відповідають на питання, що це таке, – уже набрали чинності. Інша частина змін – щодо процедури застосування спецконфіскації, яка і є предметом запеклої дискусії, – поки що проголосована лише у першому читанні.Варто згадати, що вперше спецкофіскацію внесли до Кримінального кодексу ще за часів Януковича. З тією різницею, що тоді вона застосовувалась лише до засуджених осіб, а зараз у певних випадках конфіскувати майно можна буде до ухвалення вироку суду – у підозрюваних, обвинувачених та третіх осіб, які мали необережність набути майно у підозрюваного та обвинуваченого. 

Правова оцінка злочину залежить від того, хто зараз при владі

Опубліковано 03 грудня 2013 року на сайті  телеканал TVi (фото Євгена Гурського). Події, що сколихнули цими днями Україну, можна тлумачити з різних боків – політичного, соціологічного, психологічного, історичного.  І щодо всіх цих аспектів  тлумачення можлива дискусія. Разом з тим, всі події підпадають під дію вітчизняного законодавства, і з цим  слід рахуватись, оскільки, незважаючи на емоції, врегульовувати конфлікт необхідно у правовій площині.  Звісно, її можна ігнорувати, нашому суспільству не звикати до цього, але Україна прагне бути частиною цивілізованого світу і  Президент, навіть після зриву підписання Угоди про асоціацію с ЄС, переконує нас у своїх проєвропейських намірах. То ж перший і основний крок всіх сторін конфлікту – діяти у межах закону.

У політичних конфліктів власні закони

Сьогодні масово публікують статті, коментарі, роздуми щодо законності дій обох сторін політичного конфлікту. Я так само, як юрист, втягнута в цей колективний процес кваліфікації правопорушень.Основна помилка більшості шукачів ознак злочину в діях обох сторін конфлікту – ігнорування політичної складової.

Тероризм чи війна?

Останні місяці нас, 46-ти мільйонну націю, технічно шиють у дурні, перепрошую за прямоту. Бачте, "зелені чоловічки" та військова техніка в Криму не мали російських пізнавальних знаків, Росія не оголосила офіційно війну, та на Сході України немає бійців російської армії: "То яка ж це війна? Це – тероризм".

Кому вигідно війну називати тероризмом?

Помилково встановлений діагноз може призвести не лише до ускладнень здоров’я, але й до смерті пацієнта.

Так само має значення юридична кваліфікація подій – АТО чи війна, адже на них розповсюджується абсолютно різне законодавство, учасники подій мають різний правовий статус, різні права та несуть різну відповідальність.

Які домовленості порушила Росія своїми діями в Криму

Фактом введення військових формувань на територію України Російська Федерація порушила цілий ряд принципів міжнародного права та взятих на себе міжнародних зобовʼязань. Дії, вчинені Російською Федерацією, дають Україні законні підстави застосувати силу для самооборони. Право на колективну самооборону закріплено в Статуті ООН.